Frågor & svar

Frågor om beställningsprocessen

Hur beställer jag en tapet?

Ange önskade måtten i fälten "Höjd" och "Bredd". I de flesta fall kommer bildavsnittet att ändras. Detta visas med en blå ram. Du kan nu placera bildavsnittet med musen eller fingret (mobiltelefon och bärbar pekdator) efter behov.
Vårt tips: Beställ tapeten några centimeter större än vad du angivit i respektive fälten som monteringsmarginal eftersom inte alla väggar är raka.

Kan jag också beställa tapeter per telefon eller e-post?

Naturligtvis! Vi hjälper dig gärna med din beställning. Observera att vi inte kan erbjuda dig alla betalningsalternativ när du beställer via telefon eller e-post.

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse via e-post?

När beställningen är klar skickar vi alltid en orderbekräftelse via e-post. Om du inte fått ett e-postmeddelande några minuter efter att du gjort en beställning kan det vara ett tekniskt problem eller det kan vara ett problem med din e-postadress. Kontakta i så fall vår kundtjänst.

Kan jag avbryta min beställning?

Så länge din beställning ännu inte är i produktionsprocessen kan vi avbryta beställningen. Skicka ett e-postmeddelande med ditt beställningsnummer.

Kan jag ändra min beställning?

Så länge din beställning ännu inte är i produktionsprocessen kan vi ta hänsyn till dina ändringsönskan. Skicka ett e-postmeddelande med ditt beställningsnummer.

Kan jag returnera min beställning?

Varorna som beställts hos Betterwalls produceras alltid måttanpassade enligt kundens specifikationer. Det finns därför ingen ångerrätt eller rätt till återvändande.

Vad ska jag göra om jag har en reklamation?

Det är bäst att informera oss om produktdefekter eller produktionsfel skriftligen till support@betterwalls.com. Om möjligt, dokumentera defekterna med bilder. Defekta produkter ersätts omedelbart utan kostnad.


Frågor om betalning, leverans och frakt.

Vilka betalningsalternativ finns det?

Som betalningsmetoder erbjuder vi kreditkort (Visa, Mastercard och American Express), PayPal, omedelbar banköverföring, förskottsbetalning och köp på faktura.

Vad kostar frakten?

Hos Betterwalls är frakten alltid fri.

Hur länge tar leveransen?

Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar.

Hur kan jag kontrollera leveransstatusen?

När din beställning är klar får du en leveransbekräftelse via e-post med ett spårningsnummer. Med detta nummer kan du spåra statusen för ditt paket när som helst.

Kan jag få tapeten skickat till en annan mottagare i present?

Du kan ange en annan leveransadress. Presentförpackning är för närvarande inte tillgänglig.

Vad ska jag göra om leveransen är skadad?

Kontrollera produkten på eventuella transportskador genast efter det du mottagit produkten. Transporten är tillräckligt försäkrad och din produkt kommer att ersättas. Kontakta oss så snart som möjligt.


Frågor om produkten

Vilka egenskaper har fototapeterna från Betterwalls?

Vi trycker enbart non-woven-tapeter. De väger 122 g / kvm och består av cellulosa och textilfibrer. Denna kombination gör tapeten särskilt slitstark och motståndskraftig. Våra non- woven-tapeter är andningsaktiva, täcker eventuella sprickor i väggen, är skraptåliga, tål rengöringsprodukter och extrem ljusinverkan och är PVC-fria. Våra non-woven-tapeter passar endast för inomhusbruk.

Hur ska fototapeterna från Betterwalls monteras?

Tapetseringen görs med vanligt tapetlim. Här finns en detaljerad monteringsanvisning.

Hurudan ska ytan för tapetsering vara?

Ytan ska vara torr, ren, slät och absorberande.

Kan jag enkelt ta bort fototapeten från väggen?

Våra non-woven- fototapeter kan vanligtvis enkelt dras bort torra och väggen skadas därvid inte heller.

Hur bred är en tapetvåd?

Den är 50 cm bred. Om du till exempel beställer en tapet med en helbredd på 280 cm får du fem (5) helttryckta tapetvåder och en (1) helttryckt tapetvåd på 30 cm.

Med vilken upplösning trycks min tapet?

Våra skrivare är bland de modernaste på marknaden och producerar med en upplösning på 2400 ppi.


Frågor om dina egna bilder.

Vilka filformat accepteras?

Du kan ladda upp JPG-, TIFF- och PNG-filer

Finns det några filstorleksbegränsningar?

Din bild ska vara minst 2 MB och högst 500 MB

Kontrolleras den uppladdade bilden med tanke på tillräcklig kvalitet?

Efter uppladdning kontrolleras din bild automatiskt med tanke på antalet pixlar och beräknas vilket maximala utskriftsformat som är möjligt. Om det önskade formatet inte kan matas in är bildens upplösning för låg. Om du kan ange önskat format är upplösningen tillräcklig. Dessutom kontrolleras före tryck varje fil av våra grafiska designers. Om det finns tvivel kommer vi att kontakta dig.

Vad händer med min uppladdade bild efter produktion?

Efter produktion kommer vi att behålla din fil i ytterligare fyra veckor. Om produkten blivit skadad eller om ett misstag händer under tapetsering kan vi omedelbart ordna en ny produktion. Efter dessa fyra veckor raderas dina bilder varaktigt från våra servrar.


Andra frågor?